Wanneer je een pakket versturen is het handig om te weten hoe je deze moet inpakken en wat er gebeurt als je pakket wordt vermist. Hier gaan we het over hebben in deze blog, lees snel verder en doe hier dan ook je voordeel mee.

Over inpakken

Als je een pakket(je) gaat inpakken moet het verpakkingsmateriaal die je gebruikt geschikt zijn voor het gewicht van het pakket. Controleer dan ook of deze stevig genoeg is. Als je meerdere pakketten te gelijk gaat verzenden, bindt je deze niet aan elkaar vast. Je zult de pakketten moeten voorzien van een pakketlabel.

Verpakkingsmateriaal

Goederen moeten in een stevige vierkante kartonnendoos verpakt worden. Plak de randen van de buitenverpakking dicht, deze moet goed afgesloten zijn. Hoe pak je jouw producten zo in dat je de kans op schade beperkt? We nemen hieronder een aantal punten met je door:

  • Als het gene dat je verzend kwetsbaar is, gebruik dan tape waarop staat ‘niet snijden’.
  • Het gebruik van sterke tape voorkomt dat de doos open kan worden gescheurd. Probeer geen plakband te gebruiken.
  • Als je breekbare spullen op stuurt is het aanbevolen om karton met meerdere lagen te gebruiken.

Toch beschadigd?

Als je pakketje met al die voorzorgsmaatregelen toch beschadigd is, kan je een schadeclaim indienen, maar dit geldt alleen als je pakket aanvullend verzekerd is. Wanneer je pakket beschadigd is en niet verzekerd, kan je alleen een melding maken zodat de bezorger wordt aangesproken.

Pakket vermist?

Wanner je een pakket verstuurt is er altijd een kans dat deze vermist kan raken. Als dit gebeurt is het goed om te weten wat je moet doen. Voordat je iets kan doen moet de vervoerder jouw pakket als vermist verklaren. Als dit gedaan is kan je een vermissingsclaim maken. Wat je hier voor nodig hebt zijn de volgende gegevens: trackingcode van de zending, afleveradres, datum van afhaling, uiterlijke kenmerken van de zending, inhoudsomschrijving van de zending en een inkoop- en verkoopfactuur.

Als er iets met je pakketje gebeurt, is het gewoon super balen. Het is dus ook aangeraden om je pakket goed te verpakken. Wanneer je een relatief duur product verzendt, dan is het aangeraden deze te verzekeren. Als je er wel wat met je pakket gebeurt en deze is niet verzekerd kan je echter alleen een vermissingsclaim maken. Wanneer je als bedrijf een pakket opstuurt en deze raakt vermist (en is niet verzekerd) moet je de klant alsnog het product nog een keer toezenden.

Pin It on Pinterest